вівторок, 1 січня 2019 р.

Подорожуємо осінньою країною Здоров'я

День здоров’я для дітей старшого віку

Завдання. 
    Сприяти розвитку фізичних якостей, засобами інтеграції рухів та музики, рухливості органів апарату та розвитку сили ротового видиху, креативності, уяви, фантазії, патріотизму, любов до нашої країни.
    Виховувати між дітьми дружні стосунки, взаємодопомогу, бажання і уміння піклуватися про своє здоров'я, розкрити дітям значення вітамінів та їх користь для власного здоров'я.
    Формувати пізнавальний інтерес до «Природної аптеки». Вдосконалювати зорово – просторове орієнтування.
Інвентар: стрічки (15 шт.), гімнастичні палиці на кожну дитину, доріжка здоров’я: пеньочки з пластмасовими та залізними кришечками, килимок з ґудзиками, 10 шт. моркви, 10 шт. обручів, 10 свищиків та 10 сопілок, ягоди калини та шипшина, іграшки давнини, демонстраційний матеріал ляльки – мотанки бум бокс, фонограми.
Дійові особи: Осінь, господиня Наталя.
Хід розваги

Діти заходять до зали і зграйкою стають біля ведучого.

Ведучий. Доброго дня, діти!

Діти. Доброго дня!

Ведучий. 
Здоров'я – основа усього на світі
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку, і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем,
І солодко спати з відкритим віконцем,
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.

Ведучий. Діти, погляньте довкола, який сьогодні чудовий день. Пропоную вам сьогодні подорож країною Здоров’я. Але для початку ми повинні розім’ятись.

Діти шикуються по зросту. Виконують різновиди ходьби: стройовий крок, ходьба «ведмежата», ходьба як мавпочки, біг у середньому темпі. перешиковування трійками через центр залу, беручи гімнастичні палиці.

КЗРВ «Силачі»
а) піднімання палиці вгору.
В.п. — о.с., руки опущені вниз, палицю тримати за кінці.
1 — підняти палицю вперед, відставити праву ногу в сторону на носок (вдих);
2 — повер­нутись у в.п. (видих);
3—4 те саме з лівої ноги. Повторити 8раз.

б) повороти тулуба.
В.п. — стійка на колінах, руки зігнуті в ліктях, палиця перед грудьми.
1 — повернути тулуб вліво, випрямити руки вперед (видих);
2 — повернутись у в.п. (вдих);
3—4 — те саме в праву сторону. Повторити 8раз.

в) нахили тулуба вперед.
В.п.— сидячи на підлозі, ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях, палиця перед грудьми.
1 — на­хилити тулуб уперед, торкнутись палицею носків ніг (видих);
— повернутись у в.п. (вдих). Повторити 8раз.

г) піднімання палиці вгору з прогинанням у попереку.
В.п.— лежачи на грудях, руки з палицею вгорі.
1—2 — про­гнутись у попереку, підняти палицю якнайвище;
3—4 — повернутись у в.п. Повторити 8раз.

д) присідання.
В.п.— о.с., палиця за спиною в руках, руки зігнуті в ліктях.
1—2 — присісти (видих);
3—4—встати (вдих). Повторити 8раз.

е) бічні стрибки через палицю.
В.п.— стоячи правим боком до палиці, що покладена на підлогу, руки на поясі.
1 — бічний стрибок через палицю вправо;
2 — бічний стрибок через палицю вліво. 20раз

є) встановлення дихання.
В.п.— стоячи о.с.на краю палиці руки опущені. Ходячи по палиці з боку в бік піднімаючи руки вгору на вдихові та опускаючи руки на видиху. 2хв.

Ведучий. Ми розпочнемо свою подорож лише тоді коли я впевнюсь що ви всі сміливі і кмітливі.

Гра «Хто більше збере стрічок»
Діти розділені на дві групи. одна група має позаду себе стрічки(засунені за пояс), друга ловці. За сигналом (весела музика) діти з стрічками стараються втекти від ловців, зберегти свою стрічку. по закінчені гри підраховуються у кого у ловців найбільше стрічок. Повторити тричі.

Ведучий. Так бачу ви усі готові. Орієнтиром нашої подорожі будуть стрілки.

Діти за орієнтирами вирушають. Заходять до музичної зали. Там їх зустрічає Осінь.

Осінь. Добрий день. (вітання дітей) Дуже рада вас бачити і поділитися тим, що я відвідала країну вітамінів. Я впевнена, що й ви багато знаєте про них. Скажіть, будь ласка, малята, які рослини ростуть на городі? (Городні рослини) Назвіть їх. (Гарбуз, кукурудза, помідор…)
— Я бачу, що ви любите і поважаєте городні рослини, але я впевнена, що і про рослини в саду ви теж багато знаєте.
Що росте у саду? (Фрукти) Назвіть їх. (Яблука, груші, сливи...)

Осінь. Ну що ж, дуже приємно, що ви знаєте про рослини, що ростуть на городі і в саду. Вони дуже смачні й корисні.

Ведучий. Давайте розповімо Осені, чим же корисні городні та садові рослини. (Вітамінами.) Вітаміни — це корисні речовини, необхідні нашому організмові. Коли людина їх не одержує в необхідній кількості, вона може захворіти. Вітаміни нам потрібні щодня. Але щоб отримати вітаміни потрібно виростити чи овочі чи фрукти.

Естафета «На городі»
Діти діляться на дві команди з однаковою кількістю дітей. Команди шикуються в колони по одному за лінією старту. Напроти кожної команди лежать обручі середнього розміру по 5 шт. У першого гравця в руках відеречко з морквинками (5шт). За сигналом гравці нахиляються над обручами, розставивши ноги, і в такому положені продовжувати рухатись «саджаючи» (кладуть) по одній морквинці в кожне коло. Оббігають орієнтир, бігом повертаються до своєї команди, передаючи пусте відеречко наступним дітям, а самі стають у кінець своєї колони. Другі діти збирають моркву.

Ведучий. А якою стає людина, яка завжди вживає овочі та фрукти? (відповіді дітей:здоровою, веселою; у неї завжди будуть міцні зубки, рум'яні щічки і гарний настрій.) А який у вас зараз настрій? Чому?

Осінь. Діти, зверніть, будь-ласка, свою увагу на ці листочки, що лежать у мене у корзині. Вони незвичайні, це листочки настрою. Кожен колір відповідає певному настрою. Я пропоную кожному із вас обрати певний листочок.

Дитина бере листочок і приклеює його на «дерево настрою»

Синій — образа;
зелений — спокій;
червоний — радість;
жовтий — щастя;
жовтогарячий — здивування;
сірий — сум.

Ведучий. Давайте поділимося гарним настроєм із нашою гостею.

Осінь. Дякую вам, діти, але я прийшла до вас не з порожніми руками, а з торбинкою. Ця торбинка не звичайна, а чарівна. У ній багато корисних вітамінів, про які ви дізнаєтесь, коли розгадаєте мої загадки.

Діти розгадують загадки і відповідають на запитання.

Сидить дівчина в коморі,
А коса її на дворі.
                    (Морква)

Діти знаходять на дотик у торбинці моркву.

Осінь. Що це? Що ви знаєте про моркву? Якою є вона на смак? Для чого її вирощують? А хто ще полюбляє їсти моркву? (Зайці, кролики)

Осінь. 
М'ячик я смачненький,
Стиглий, червоненький.
Соком-медом як наллюсь, .
Наливним тоді я звусь. (Яблуко)

Дитина знаходить у торбинці яблуко, розповідає про нього.

Ведучий. Яблучка не тільки смачні, але й корисні. Вони відіграють важливу роль у процесах обміну речовин і травлення.

Хто ще любить поласувати яблучками? (Білочки, кізочки, їжачки)

Осінь. Діти, на згадку я залишаю вам ось цей кошик із вітамінами. Пригощайтесь, будь ласка.

Діти прощаються з Осінню. Знаходять відповідні знаки і продовжують свою подорож.

Ведучий. Діти, погляньте, хто нас зустрічає. Це ж наша господиня Наталя.

Господиня. Доброго дня, мої любі, проходьте до мене у гості.

Ведучий. Зверніть, будь ласка, увагу на одяг нашої господині. Який він?

Господиня. Так, діти, я вас зустрічаю в національному українському костюмі. А ще я підготувала незвичайні…. А розгляньте самі і спробуйте здогадатись що це.

Діти розглядаю іграшки, що виконані народними умільцями. Висловлюються свої припущення.

Господиня. Так це дійсно іграшки. Ви такі ж маєте? Все вірно. у вас сучасні іграшки. А колись були такі іграшки які ви зараз бачите їх робили власними руками. А в теперішньому часі їх виготовляють народні умільці. Роздивіться і скажіть з чого виготовлені вони. (відповідь дітей) Вірно, вони виготовлені з глини, дерева, ниток, соломи. Це глиняні пташечки – свищики вони видають звуки, якщо в них подути. Я пропоную це спробувати.

Діти випробовують силу видиху дуючи у свищик.

Господиня. Крім глиняних іграшок, народні умільці виготовляють для дітей і дерев’яні іграшки. Це – сопілочки, трищітка, фігурки людей та тварин. Пропоную створити оркестр сопілкарів.

Діти за помахом руки починають грати на сопілках. Спроба підібрати музику на сопілці під фонограму (народна).

Господиня. Який гарний оркестр у нас вийшов. А погляньте що ще у мене на тарілочках лежить.

Діти розглядають ягідки і розповідають що це ягоди.

Господиня. Так першу ягідку ви назвали правильно – це калина. А чим корисна калина. (відповіді дітей) Правильно її використовують від застуди, кашлю. А цю ягідку ви коли – не будь куштували? Якщо ні пропоную її скоштувати ( діти куштують шипшину, розповідають на що схожий смак, якої вона форми, що нагадує). Шипшина також є лікувальною рослиною. З неї варять узвар і п’ють щоб покращити самопочуття весною, якщо хворіє шлунок або печінка.

Ведучий. Діти, давайте подякуємо нашій господині і запросимо до нашої народної гри.

Народна гра «Курочка та горошинки»
Обирають двох «курочок» і трьох – чотирьох «горошинок». Інші діти стають у коло, взявшись за руки. На сигнал «Горошинки покотились!» «горошинки» розбігаються, вбігають у коло, підлізаючи під руки дітей, і вільно вибігають з нього. «Курчата» намагаються спіймати «горошинки». Гра закінчується, коли переловлять всі «горошинки». гра повторюється тричі.

Господиня дякує дітям за веселу гру, за те що не забувають колишні ігри. Діти прощаються з господинею.

Ведучий. Діти, ви сьогодні подорожували по осінній країні Здоров’я. Думаю наснаги вам додалось на всі дні. Ви усі зрозуміли, що наше здоров’я залежить від нас, нашого настрою, те чи гарні справи ми робимо для себе і своїх друзів. Але зараз нам час прощатись, думаю ми ще будемо влаштовувати веселі подорожі, які ви запропонуєте.

Немає коментарів:

Дописати коментар